Tässä videossa kerron lisää työnantajabrändistä ja työnantajamielikuvasta.
Työnantajabrändi on organisaation rakentama kuva, perustuen arvoihin ja tavoitteisiin. Se on kuin markkinointiviesti, joka esittelee organisaation arvot työntekijöille, asiakkaille ja sidosryhmille. Työnantajabrändi auttaa erottumaan ja houkuttelemaan uusia työntekijöitä.
Työnantajamielikuva on puolestaan organisaation maine eri sidosryhmien mielissä. Se perustuu kokemuksiin, käsityksiin ja ajatuksiin.
Organisaatiot voivat vaikuttaa työnantajamielikuvaan pitkäjänteisellä toiminnalla. Hyvä mielikuva rakentuu siitä, että arvot ja toiminta ovat keskenään linjassa.
Viestintä on ensisijaisen tärkeässä roolissa työnantajabrändiä rakennettaessa ja uusien työntekijöiden houkuttelemisessa sekä toivotunlaisen maineen ylläpitämisessä. Viestintä vaikuttaa suoraan myös työkulttuurin, jolla puolestaan on merkittävä rooli organisaation onnistumiselle tavoitteidensa saavuttamisessa.
Katso video, niin tiedät enemmän.